تجزیه و تحلیل نتایج تبلیغات ایمیلی

 

 

تجزیه و تحلیل نتایج تبلیغات ایمیلی در ایمیل مارکتینگ

 

پس از اینکه مرحله اول هر کاری را انجام دادید، باید یک تحلیل کافی از اجراییات خود داشته باشید. یک مدیر در هر زمینه ای، پس از برنامه‌ریزی و اجرا، باید اقدام به کنترل کار خود کند. یعنی باید ببیند که در کجا خوب کار شده، و در کجا کم‌کاری شده است و اقدام به جبران کمبودهای خود کند. در تبلیغات ایمیلی هم شما باید به این مورد توجه کنید که نتایج کار شما چگونه بوده، و با توجه به آنها، برای بهبود وضعیت رسیدن به هدف باید چکارهایی را انجام دهید.

 

همیشه نظر به آمار و ارقام بسیار جالب بوده و هست. مثلاً فرض کنید که یک وبلاگ دارید و هر روز به آمار بازدیدکنندگان آن مراجعه می‌کنید تا از میزان آنها اطلاع یابید. این خود یک نقطه عطفی برای ادامه کار وبلاگ نویسی است. علاوه بر آن با نگاه کردن به آمار وبلاگ تان متوجه این موضوع می شوید که نقطه قوت و ضعف شما کجاست و زمان‌تان را باید بیشتر بروی کدام قسمت بگذارید.

 

زمانی هم که شما یک مسابقه‌ی بازاریابی با ایمیل را راه‌اندازی کرده‌اید، حتماً باید به این آمار و ارقام به چشم یک عامل کمک کننده نگاه کنید. باید ببینید که ضعف شما کجا بوده است که در اولین ارسال ایمیل موفق ظاهر نشده اید. خیلی از افراد در گام اول در ایمیل مارکتیگ موفق ظاهر نمی‌شوند و این به دلیل بی تجربگی آنهاست. خوب، این موضوع طبیعی است، ولی حتماً باید در موارد بعدی پیشرفت خود را لمس کنید، یعنی با تجزیه و تحلیلی که انجام می‌دهید باعث پیشرفت در کار خود شوید.

 

بسته به نرم افزاری که برای ارسال ایمیل گروهی استفاده می‌کنید، می‌توانید این آمار را جمع آوری کرده و اقدام به تجزیه و تحلیل کنید. بسیاری از این برنامه ها که ممکن است تحت ویندوز یا هر نوع سیستم عامل دیگر، و یا تحت وب باشند، درصد باز شدن ایمیل‌ها را نشان می دهند. اگر این درصد بالا بود و شما افزایش فروشی را حس نکردید، باید به این موضوع فکر کنید که یک جای کار مشکل اساسی دارد. البته باید به این نکته هم توجه کنید که در 90 درصد مواقع ارتباط اول و دوم نمی‌تواند منجر به فروش شود. حتماً باید شما بتوانید این ارتباط با برای مدتی مدیدی حفظ کنید، تا علاوه بر اثبات کردن کفایت خود با استفاده از مقالات با کیفیت، مشتریان بالقوه را تحریک به خرید کالا یا خدمات خود کنید.

 

برخی از سرویس های ایمیل مارکتینگی که استفاده می کنید، به شما بخش پیشرفته‌ای از تجزیه و تحلیل را به شما می‌دهند. این موضوع را خیلی مهم در نظر بگیرید که حتماً باید پس از ارسال ایمیل های تبلیغاتی، بتوانید آنها را پی بگیرید و نتایج لازم را آنالیز کنید. به شما توصیه می‌کنیم که در زمان خرید بسته های ایمیل تبلیغاتی، به این مورد خوب توجه کنید و حتی اگر شده یک نسخه آزمایشی از پنل را از فروشنده درخواست کنید.

 

 

 

 

بالا